Kā izvēlēties profesionālu produktu fotogrāfu savam zīmolam?

Nav šaubu, ka mūsdienās, pārdodot sava zīmola produkciju tiešsaistē, īpaša uzmanība jāpievērš augstas kvalitātes, profesionālu produktu attēlu nodrošināšanai. Augstvērtīgi, vizuāli pievilcīgi un informatīvi, kā arī dzīvesstila vēstījumu nesoši produktu attēli ne tikai palielinās iespēju, ka produkts tiek ievietots virtuālajā “grozā”, bet arī spēcinās klienta uzticību zīmolam un rosinās to atgriezties atkal un atkal.

Centieni izlīdzēties ar amatiera līmeņa fotogrāfijām ne tikai kavēs biznesa panākumus, bet arī ilgtermiņā patērēs vairāk laika un līdzekļu, nekā profesionāla fotogrāfa noalgošana – profesionālis laiku un resursus vienmēr izmantos lietderīgāk, turklāt nešaubīgi nodrošinot vēlamo rezultātu. Bet kur meklēt, un kā atrast profesionālu produktu fotogrāfu tieši savam zīmolam? Lasi tālāk, un uzzini, kā izdarīt veiksmīgāko izvēli un nodrošināt panākumus e-komercijā savam uzņēmumam!
Smaržu studijas fotografēšana, izmantojot studijas zibspuldzes un profesionālu kameru

Skaidri definē savas vajadzības!

Pirms ķerties pie profesionāla fotogrāfa meklējumiem produktu fotosesijai, svarīgi pēc iespējas skaidrāk nodefinēt vajadzību – kāda veida fotoattēlus vēlies sadarbības rezultātā iegūt un kur tie tiks izmantoti? Jo precīzāk zināsi, kādā stilā ieturētam jābūt rezultātam, jo ātrāk spēsi atrast piemērotāko profesionāli, un, kas ir vēl būtiskāk, lieki neiztērēsi laiku un līdzekļus materiālā, kas neatbilst iecerētajam.

Pirmkārt, fotogrāfa stilam būtu jāatbilst uzņēmuma zīmola vadlīnijām, kā arī iecerētajam fotosesijas stilam un mērķiem. Sāc ar iedvesmas avotiem, lai nostiprinātu gan savu vīziju par rezultātu, gan pēc tam varētu atlasītos paraugus salīdzināt ar potenciālo fotogrāfu portfolio saturu. Piemēri, protams, pēcāk palīdzēs arī izvēlētajam fotogrāfam – tie dos skaidrāku izpratni par uzņēmuma vēlmēm un vajadzībām.
Bērnu auskaru fotogrāfija meitenēm no Dun Dun Klipši. Fotogrāfe - Alīna Kareva
Vajadzīgi ne paraugi iedvesmai, bet arī pietiekami skaidra informācija, kuru sadarbības sākumā pārrunāt ar fotogrāfu. Vai konkrētajam izvēlētajam fotogrāfam ir viss nepieciešamais, lai nodrošinātu uzņēmuma vajadzībām atbilstošu fotosesiju? Vai iecerētais formāts un stils ir viņa “lauciņi”? To svarīgi noskaidrot laikus. Sagatavo informāciju par to, kādus attēlus vēlies iegūt: vai nepieciešami tikai produktu attēli uz vienkrāsaina fona, vai arī produktu attēli uz dažādiem, stilizētiem vides foniem? Vai fotosesijā nepieciešami modeļi, un, ja nepieciešami, tad kā fotogrāfs organizē šo sadarbību? Jo precīzāk spēsi aprakstīt uzņēmuma plānus un vajadzības, jo ātrāk noskaidrosi, kurš vai kuri no potenciālajiem produktu fotogrāfiem vislabāk atbilst tavām prasībām.

Būtiski laikus izrunāt arī procesam paredzēto laika periodu (kādā termiņā nepieciešami attēli), kā arī plānoto budžetu – sadarbība var sākties tikai tad, ja iespējams par šiem aspektiem vienoties.

Kur meklēt profesionālu produktu fotogrāfu?

Lai gan šajā informācijas laikmetā internetā var atrast visu, ko vien sirds kāro, meklējot uzticamu sadarbības partneri, joprojām viens no vienkāršākajiem un nereti arī labākajiem veidiem ir sākt ar savu paziņu loka aptaujāšanu. Viens no veidiem, kā to darīt, protams, ir gluži vienkārši “izmest tīklu” kādā no sociālo mediju platformām, un palūgt visiem saviem draugiem un paziņām, lai tie iesaka kādu profesionālu produktu fotogrāfu, ar kuru tie ir iepriekš sadarbojušies un kura pakalpojumus iesaka.

Ja esi aktīvs Instagram un seko līdzīgu uzņēmumu un zīmolu kontiem, iespējams, ieraudzīsi sev īpaši pievilcīgus produktu foto un piemērotāko profesionālo produktu fotogrāfu atradīsi šādi – caur viņa darbiem. Instagram produktu fotogrāfus iespējams atrast, arī izmantojot mirkļbirkas (hashtags), savukārt, ja vēlamo neizdodas atrast Instagram, protams, vēlams izmantot Google – ievieto meklētājā “produktu fotogrāfi” un pilsētu, kurā atrodies. Atrodot fotogrāfa mājaslapu, neaizmirsti rūpīgi izpētīt tā portfolio, lai noskaidrotu, vai konkrētā fotogrāfa līdzšinējie darbi saskan ar tavu vīziju.

Ko pārrunāt ar fotogrāfu pirms sadarbības?

Ja esi nodefinējis savas vajadzības un identificējis vairākus profesionālus produktu fotogrāfus, kuru līdzšinējā pieredze, šķiet, atbilst tavām iecerēm – laiks vienoties par tikšanos (vai Zoom sarunu!). Ir vairāki jautājumi, kurus ir svarīgi uzdot, lai laikus precīzi saprastu, kā notiks sadarbība un ko tās rezultātā iegūs uzņēmums.
Zoom lietojumprogramma tiešsaistes saziņai
Sāc “interviju” ar vienkāršākajiem jautājumiem: cik ilgi fotogrāfs jau darbojas šajā nozarē, un ar kādiem zīmoliem iepriekš strādājis? Atbildi uz pēdējo mūsdienās ir viegli “pārbaudīt” – kopīgi sarunas laikā varat arī aplūkot kādus no minētajiem zīmoliem radītajiem produktu attēliem.

Pēc tam noskaidro, vai fotogrāfs strādā viens vai ar asistentu? Kurš no viņiem uzņems un apstrādās attēlus? Precīzi izrunā arī procesa termiņus – vienošanās par fotosesijas laiku vēl nenozīmē, ka uzreiz saņemsi arī attēlus. Cik ilgs laiks fotogrāfam nepieciešams, lai fotogrāfijas atlasītu un apstrādātu? Kad tu saņemsi “galaproduktu”?

Noskaidro, vai fotogrāfam ir sava studija, un vai viņam pieejami visi nepieciešamie rīki konkrēta apgaismojuma nodrošināšanai? Svarīgi ir arī pilnībā izrunāt izmaksas un to struktūru: vai cena, kuru fotogrāfs noteicis par saviem pakalpojumiem, sevī ietver visas ar fotosesiju saistītās izmaksas, vai arī var sagaidīt kādas papildu izmaksas?

Pārliecinies arī par to, vai tiesības uz attēliem piederēs zīmolam. Ar fotogrāfu jau laikus varat vienoties par to, vai tam ir tiesības attēlus izmantot pašreklāmas vajadzībām savā mājaslapā vai sociālo tīklu kontos.
Mobilais tālrunis ar profesionāliem Instagram fotoattēliem
Pēc tam, kad esi “nointervējis” visus iepriekš izvēlētos fotogrāfus, laiks izvēlēties īsto sadarbības partneri. Protams, atbildes uz visiem iepriekš minētajiem, un sevišķi tehniskajiem jautājumiem ir ļoti būtiskas, bet, ja pārliecinoši sevi prezentējuši vairāki no satiktajiem fotogrāfiem, izvēlies to, ar kuru veidojusies visērtākā un brīvākā komunikācija. Arī produktu fotosesija ir radošs un “dzīvs” process, kura laikā spēja brīvi un nepiespiesti komunicēt un nodot visu nepieciešamo informāciju ir ļoti svarīga. Izvērtējot arī personīgās saskarsmes faktoru, ļoti iespējams, arī atradīsi ilgtermiņa partneri, ar kuru sadarboties arī turpmāk!

Par produktu fotogrāfi Alīnu Karevu

Pieredzējusī fotogrāfe Alīna Kareva specializējas produktu un reklāmas fotogrāfiju veidošanā uzņēmumu mājaslapām un sociālajiem tīkliem. Alīna darbojas savās studijā Rīgas centrā, un ir gatava sadarboties ar visdažādāko nozaru uzņēmumiem, kuriem veiksmīgākai savas produkcijas pārdošanai un tiešsaistes reklāmai nepieciešamas profesionāla produktu fotogrāfa prasmīgās rokas. Alīna iedziļināsies konkrētā biznesa vajadzībās un izaicinājumos, palīdzot atrast veidu, kā visveiksmīgāk pozicionēt produktus uzņēmuma tiešsaistes veikalā un pārstāvniecībā sociālajos tīklos, kā arī nodrošinās pilna servisa augstas kvalitātes produktu fotosesijas.
Realizēto tēmu un reklāmas fotogrāfiju piemēri fotogrāfe no Rīgas - Alīna Kareva
Produktu, reklāmas un ēdienu fotografēšana Rīgā. Fotogrāfe: Alīna Kareva.