Uzņem pēc iespējas labākas produktu fotogrāfijas ar viedtālruni!

Zīmola vizuālais noformējums un lieliski produktu attēli ir īpaši svarīgi tad, jā uzņēmuma produkciju pārdod e-veikalā. Taču, uzņēmuma rašanās sākumposmā nereti brīvo līdzekļu, kurus investēt profesionālās produktu sesijās, var arī nebūt. Alternatīva ir sākotnējās produktu fotosesijas realizēt pašu spēkiem – ar nosacījumu, ka sagādāts pienācīgs aprīkojums un ir zināms, kā tehniski panākt labāko konkrētajos apstākļos iespējamo rezultātu. Lasi tālāk, lai uzzinātu, kas nepieciešams, lai amatieru produktu fotosesijas rezultātā iegūtu labākos iespējamos attēlus!
Sieviešu auskaru fotografēšanas process interneta veikalam, izmantojot mobilo tālruni

Kā izveidot mājas foto studiju?

Kas nepieciešams, lai maza biznesa īpašnieks spētu nodrošināt pietiekami kvalitatīvas amatieru produktu fotogrāfijas zīmola mājaslapai? Jāsāk ar amatiera foto studijas izveidošanu mājās vai citā pieejamā vietā! Kas tajā būs nepieciešams?

Vari atviegloti uzelpot – dārgas tehnikas iegāde nebūs nepieciešama, jo atbilstoša apgaismojuma radīšanai vairāk palīdzēs tieši zināšanas un dažādi knifiņi. Bet kādām iekārtām/priekšmetiem jābūt pie rokas, pirms sākt?

  • Telefona kamera
  • Statīvs/trijkājis
  • Balts fons
  • Baltas putuplasta plāksnes
  • Galds
  • Līmlente
  • Telpa ar logu.

Mūsdienās pietiekami kvalitatīvu fotogrāfiju uzņemšanai nav nepieciešams fotoaparāts – amatieru produktu fotosesijai, ņemot vērā tālāk minētos ieteikumus un nodrošinot pāris vienkāršās tehniskās vajadzības, pilnībā pietiks ar viedtālruņa kameru. Jo lielāks megapikseļu skaits, jo kvalitatīvākas izdosies fotogrāfijas. Ja Tev jau ir pietiekami kvalitatīvs viedtālrunis – ķeries tik pie fotografēšanas, bet, ja sagadīšanās pēc arī plānota jauna viedtālruņa iegāde, ņem vērā, ka šie viedierīču modeļi spēj uzņemt 12 vai vairāk megapikseļu attēlus:

  • Apple iPhone 8 vai jaunāks iPhone modelis
  • Samsung Galaxy S8 vai jaunāks Samsung Galaxy modelis
  • Huawei P20 Pro vai jaunāks Huawei modelis
  • Google Pixel 2 vai jaunāks modelis

Arī statīva iegādei nav jāizdod daudz līdzekļu – funkcionālu statīvu, piemēram, šo, var iegādāties par vidēji 25 eiro. Lai uzzinātu vairāk par to, kāpēc fotogrāfiju uzņemšanai nepieciešams statīvs, skaties šo video.
Aperol Spritz pudeles reklāmas fotografēšana mobilajā tālrunī
Balto fonu iespējams radīt ar papīra ruļļa palīdzību – tas ir vislabākais risinājums, jo baltais fons smērējas, bet, ja pieejams papīra rullis, tad nevajadzīgo daļu var vienkārši noplēst un aizvietot ar jaunu. Papīra ruļļus un plakāta turētāju, uz kura to piestiprināt, iespējams iegādāties jebkurā mākslas preču vai DIY veikalā. Turpat iespējams iegādāties arī baltās putuplasta plāksnes, ar kurām atstarot no loga krītošo gaismu, lai padarītu fotografējamā objekta ēnas gaišākas.
Desertu fotografēšana mobilajā tālrunī uz balta fona
Galds, visdrīzāk, jau tev ir pieejams, bet ņem vērā, ka visērtākais būs galds ar standarta augstumu un 60-70 cm platumu. Ideālā gadījumā tev būs pieejama telpa, kurā logs ir pēc iespējas lielāks un atrodas iespējami tuvu sienai. Jo tuvāk logs sienai, jo maigāka tā radītā gaisma un ēnas.

Kā uzņemt labākās iespējamās amatieru produktu fotogrāfijas?

Kad tehnika un ir palīgierīces sagādātas, laiks ķerties pie studijas ierīkošanas un pašas fotosesijas.

1. Galda ierīkošana

Novieto galdu, cik tuvu logam vien iespējams, bet tā, lai uz galda nekristu palodzes ēna; logam jāatrodas 90 grādu leņķī pret galdu tā labajā vai kreisajā pusē. Tā kā fotosesijai tiks izmantota dabiskā gaisma, ir svarīgi izslēgt visu pārējo apgaismojumu, ja tas ir ieslēgts. Galdu var izmēģināt novietot arī citos leņķos pret logu: gaisma var pat krist uz fotografēšanai paredzētajiem objektiem pilnībā no aizmugures, svarīgi vien atcerēties, ka objektiem nekad nevajadzētu atrasties tiešā saules gaismā.
izmantojot baltu fonu produktu fotografēšanai mobilajā tālrunī
Glāzītes fotografēšana mobilajā tālrunī uz balta fona
2. Baltā fona ierīkošana

Papīra rullim, kurš veidos balto fonu, jābūt izritinātam tā, lai tas no vertikālas pozīcijas plūstoši izritinātos pa galdu, radot pilnībā gludu fonu. Viens no vienkāršākajiem risinājumiem ir piestumt galdu tieši pie sienas un ar līmlenti pielīmēt papīru pie sienas un galda. Produkts, kuru paredzēts fotografēt, jānovieto fona horizontālās daļas vidū.

3. Produkta novietošana

Produkta novietošana uz fona un sagatavošana fotosesijai varētu šķist visvienkāršākais un intuitīvākais solis, bet patiesībā, veidojot amatieru produktu fotogrāfijas, produkta novietošana, visdrīzāk prasīs vairākas izmēģinājuma reizes. Taču tu noteikti pārzini savu zīmolu un to, kas produktos noteikti būtu jāizceļ – no jāpatur prātā, novietojot produktu. Izmēģini vairākus leņķus ar vienu produktu, lai atrastu veiksmīgāko, un tikai tad turpini fotografēt citus produktus!
Fotografēšana ar mobilo tālruni, izmantojot dabisko dienasgaismu pie loga
4. Putuplasta plākšņu novietojums

Šis vienkāršais un nepretenciozais priekšmets ir nākamais nozīmīgākais gaismu modificējošais faktors aiz dabiskās dienasgaismas, kas nāk no loga. To nepieciešams izmantot visu produktu fotografēšanā, jo tas atstaros dienasgaismu, un tā aizpildīs visas objekta mestās ēnas. Izmēģini putuplasta plāksni novietot dažādos leņķos attiecībā pret fotografējamo objektu.

5. Attēla uzņemšana

Sāc ar to, ka uzņem vairākus, pēc iespējas atšķirīgākus produkta attēlus no dažādiem leņķiem, un rūpīgi izpēti rezultātu. Neaprobežojies ar attēlu aplūkošanu telefona ekrānā (vai fotoaparāta lodziņā, ja tomēr izmanto fotoaparātu) – ietaupi laiku un ielādē pirmos attēlus datorā, lai tos varētu izvērtēt uz datora ekrāna. Izmanto programmu “Adobe Lightroom” attēlu organizēšanai – to pēcāk varēsi izmantot arī attēlu apstrādei, jo šī programma spēj lieliski paveikt visus nepieciešamos vienkāršos rediģēšanas procesus.
Lightroom cc fotoattēlu rediģēšanas programmatūra
6. Attēlu rediģēšana

Pēc tam, kad produkti nofotografēti, laiks attēlu apstrādei. Ja produkti tikuši nofotografēti veiksmīgi, un pareizi izmantota gan dabiskā gaisma, gan reflektora plāksnes, attēlam vajadzētu būt skaidri saskatāmam uz gaiši pelēka fona. Mērķis ir panākt, lai gaiši pelēkais produkta fons “izzustu” un to aizvietotu balts fons. Izmēģini vienkāršās rediģēšanas funkcijas, lai atrastu piemērotāko attēla kontrasta un fona krāsas līdzsvaru. Alternatīva attēlu pašrocīgai rediģēšanai ir rediģēšanas ārpakalpojums – tas, salīdzinot ar visas fotosesijas pakalpojumu, ir salīdzinoši lēts, un ir labs veids, kā ietaupīt, bet reizē panākt arī optimālāko efektu ar amatieru produktu fotogrāfijām.

7. Parūpējies par optimālu attēla izmēru SEO vajadzībām

SEO ir īpaši svarīgs, ja pārdod sava zīmola produkciju tiešsaistē. Šī iemesla dēļ būtiski, lai e-veikala lapa atvērtos ātri, un potenciālajam pircējam nebūtu ilgi jāgaida, lai apskatītu konkrētu produktu un pārējos attēlus. Tāpēc svarīgi parūpēties par attēla kvalitātes un lapas darbības ātruma līdzsvaru. Labs atskaites punkts attēla izmēram ir 200KB – attēlam nevajadzētu būt lielākam par šo izmēru, lai to ērti varētu ievietot mājaslapā.

22% tiešsaistē nopirkto preču tiek atgrieztas tieši tādēļ, ka to reālais izskats nesakrīt ar mājaslapā publicētajiem produktu attēliem. Sākotnējo produktu fotosesiju pašrealizēšana uzņēmuma attīstības sākumposmā ir optimāls veids, kā “ieskrieties” – taču vēlams rūpīgi sekot norādījumiem, lai fotosesija izdotos pēc iespējas kvalitatīvāka. Biznesam attīstoties, jau drīz būs iespēja nelielu daļu līdzekļu novirzīt arī profesionāla produktu fotogrāfa piesaistīšanā!

Par produktu fotogrāfi Alīnu Karevu

Pieredzējusī produktu fotogrāfe Alīna Kareva nodrošina pilna spektra produktu fotogrāfijas pakalpojumus, tostarp, koncepta izveidi, fotogrāfēšanu un pēcapstrādi. Alīna specializējas produktu un reklāmas fotogrāfiju veidošanā uzņēmumu mājaslapām un sociālajiem tīkliem, interneta veikaliem un katalogiem, kā arī ēdiena fotogrāfēšanā.
Produktu, reklāmas un ēdienu fotografēšana Rīgā. Fotogrāfe: Alīna Kareva.
Produktu, reklāmas un ēdienu fotografēšana Rīgā. Fotogrāfe: Alīna Kareva.
Fotogrāfe darbojas savās studijā Rīgā, un ir gatava sadarboties ar visdažādāko nozaru uzņēmumiem, kuriem veiksmīgākai savas produkcijas pārdošanai un tiešsaistes reklāmai nepieciešamas profesionāla produktu fotogrāfa prasmīgās rokas.

Alīna iedziļināsies konkrētā biznesa vajadzībās un izaicinājumos, palīdzot atrast veidu, kā visveiksmīgāk pozicionēt produktus uzņēmuma tiešsaistes veikalā un pārstāvniecībā sociālajos tīklos, kā arī nodrošinās pilna servisa augstas kvalitātes produktu fotosesijas.

Lai uzzinātu vairāk par Alīnas piedāvājumu un apspriestu savu projektu, sazinies ar Alīnu šeit!