Cik maksā ēdiena un produktu fotogrāfa pakalpojumi Rīgā?

Uzzini būtiskāko par profesionāla ēdiena un produktu fotofgrāfa pakalpojumu izmaksām Rīgā, kā arī noskaidro, kas jāņem vērā, izvēloties produktu fotogrāfu!

Digitālā transformācija nav tikai moderns buzzword – tā ietekmē daudzas un dažādas industrijas, tostarp, mazumtirdzniecību. Ja esi produktu ražotājs vai piedāvā dažādus pakalpojumus, visdrīzāk, liela daļa tava uzņēmuma darbības notiek tiešsaistē. Mēs iepērkamies internetā, meklējam informāciju un atsauksmes internetā, un tas būtiski izmainījis saskarsmes struktūru starp pircēju un pārdevēju. Viena būtiska pārmaiņa ir tā, ka produktam, kurš tiek pārdots uzņēmuma mājaslapā, e-veikalā vai citās tiešsaistes platformās, jāizskatās lieliski un pārliecinoši, un to panākt iespējams tikai ar augstas kvalitātes profesionālu fotogrāfiju palīdzību.

Šajā rakstā mēs izpētīsim profesionālu ēdiena un produktu fotogrāfu piedāvājumu Rīgā – noskaidrosim, kādas pakalpojumu izmaksas pieejamas, un ieteiksim, kas jāņem vērā, izvēloties produktu fotogrāfu sava uzņēmuma produktu fotogrāfēšanai!
Ēdienu fotogrāfēšana restorānam JOHN Rīgā. Fotogrāfe: Alīna Kareva
Ēdienu fotogrāfēšana restorānam JOHN Rīgā. Fotogrāfe: Alīna Kareva

Produktu fotogrāfiju vidējās izmaksas Latvijā un ārvalstīs

Profesionālu produktu fotogrāfu pakalpojumu izmaksas atšķiras. Piemēram, platformas fotoeksperts.lv sadaļā “Produktu fotogrāfs” publicētie piedāvājumi liecina, ka cenu atšķirības par fotosesijām var būt visai būtiskas. Atrodami gan fotosesiju piedāvājumi par summu sākot no 50 eiro, gan fotosesijas vidēji par 100 eiro, un pat piedāvājumi par summu 180 eiro par fotosesiju. Par to, kas katrā izcenojumā iekļauts, vairāk var uzzināt, apmeklējot konkrētā fotogrāfa profilu un izvēloties blakus cenai esošo norādi “Uzzini vairāk”. Tāpat profilā iespējams noskaidrot vairāk par to, ko konkrētais fotogrāfs fotosesijas ietvaros piedāvā un kādu uzdevumu izpildē specializējas.
Vintage auskaru foto. Fotogrāfe: Alīna Kareva
Vintage auskaru foto. Fotogrāfe: Alīna Kareva
Jāņem vērā, ka Latvijā tomēr produktu fotosesiju izmaksas ir visai draudzīgas – ārzemju piedāvājumi ir par daudz augstākām summām. Piemēram, platformā Fiverr.com atrodami daudzu produktu fotogrāfu piedāvājumi, un lielākajā daļā gadījumu norādītas pakalpojumu izmaksas par “Basic”, “Standard” un “Premium” fotosesiju. Piemēram, šis fotogrāfs piedāvā produktu fotoattēlus platformai Amazon uz balta fona par cenu €43.42 (aptuveni 52 eiro) par vienu fotoattēlu.

Kas iekļauts produktu fotogrāfēšanas pakalpojumā?

Izvēloties, ar kuru ēdiena un produktu fotogrāfu sadarboties, ir būtiski ne tikai salīdzināt fotosesijas cenu vai cenu par vienu fotoattēlu, bet gan noskaidrot, kas tieši iekļauts fotosesijas cenā. Daži fotogrāfi fotosesiju cenas norāda par attēliem bez to atbilstošas pēcapsatrādes. Šādās situācijās klientam tiek nosūtītas fotogrāfijas, kuras ir minimāli retušētas – iezīmēti tikai kontrasti un pielabotas krāsas, bet nav veikta pēcapstrāde, un fotogrāfijās joprojām ir daudz nepilnību, kas tās būtiski atšķir no patiesi profesionālām produktu fotogrāfijām. Piemēram, attēlos gaismā var būt redzami putekļi, skrāpējumi un dažādas citas nepilnības.

Zemāk ir redzams piemērs fotoattēlam pirms un pēc retušēšanas. Pirmajā attēlā redzamas vairākas attēla nepilnības, kuras novērš skatītāja uzmanību no galvenā objekta kadrā. Otrajā attēlā redzams, ka retušētājs atbrīvojies no buksēm pa labi no gāzes sildītāja, no spožajiem gaismas atspīdumiem, kā arī no putekļiem un netīrumiem uz sildītāja aizsargstikla.
Piemērs slikti retušētam gāzes sildītāja fotoattēlam āra terasēm
Piemērs nekvalitatīvi retušētam fotoattēlam, kurā redzams gāzes sildītājs āra terasēm
Piemērs slikti retušētam gāzes sildītāja fotoattēlam āra terasēm
Iepriekš redzamā fotoattēla retušētā versija. No fotoattēla izņemti visi traucējošie elementi, un novērstas visas nepilnības. Fotogrāfe: Alina Kareva
Produktu fotogrāfi ar lielāku pieredzi un augstāku profesionalitātes līmeni nereti piedāvā produktu un ēdienu fotosesijas, kuru izmaksas, iespējams, ir nedaudz augstākas par vidējo, taču jāatceras, ka šie fotogrāfi, pretstatā tiem, kuri bieži vien var atļauties piedāvāt zemu cenu līmeni, veic pienācīgu fotogrāfiju pēcapstrādi un novērš visas fotogrāfijās esošās nepilnības, kas, protams, aizņem daudz vairāk laika un prasa arī vairāk zināšanu un profesionalitātes.

Produktu fotogrāfijas izmantošanai dažādās platformās

Kad uzņēmumam nepieciešamas produktu fotogrāfijas digitālajai videi, vienmēr ir jautājums: kurā online platformai fotogrāfijas paredzēts izmantot? Fotogrāfijas var būt paredzētas, piemēram, uzņēmuma e-veikalam, Instagram, Pinterest, Facebook vai citām vietnēm, un katrai no šīm platformām ir atšķirīgas prasības attiecībā pret fotogrāfiju formātu un izmēru.

Patiesībā viens no veidiem, kā izvērtēt, ar kuru produktu fotogrāfu vērts uzsākt sadarbību, ir piefiksēt, vai fotogrāfs pirms projekta uzsākšanas vēlas uzzināt, kurām platformām produktu fotogrāfijas paredzētas – patiesi profesionāls produktu fotogrāfs to noteikti darīs. Ņemot vērā šo informāciju, fotogrāfs nodrošinās un klientam nosūtīs konkrētajām platformām atbilstošus fotogrāfiju formātus – piemēram, 1:1 un 4:5, kas ir divi iespējamie attēla formāti Instagram ziņām, vai arī 9:16, kas ir vertikāls attēla formāts Instagram stories sadaļai.
Dun un Dun Klipši bērnu aksesuāru foto. Fotoattēlu formāts: 1:1. Fotogrāfe: Alina Kareva
Dun un Dun Klipši bērnu aksesuāru foto. Fotoattēlu formāts: 1:1 (kvadrāts). Fotogrāfe: Alina Kareva
Ja nepieciešami attēli Instagram platformai, tad ir īpaši būtiski, ka fotogrāfs nodrošina atbilstoša formāta fotogrāfijas, jo ievietojot Instagram ziņu sadaļā vertikālu attēlu, kurš nav precīzi pielāgots nepieciešamajai attiecībai 4:5, attēla kvalitāte būs daudz zemāka nekā tad, ja attiecība pielāgota laikus. Tas notiek tāpēc, ka Instagram platforma automātiski pielāgo attēlu attiecību, taču brīdī, kad tas tiek darīts, attēls tiek automātiski samazināts, lai tas aizņemtu mazāk vietas. Instagram tas, protams, ir izdevīgi, jo šo sociālo platformu lieto miljardiem cilvēku visā pasaulē, kuri nepārtraukti tajā ievieto attēlus. Instagram tam nepieciešama milzīga uzglabāšanas kapacitāte, tāpēc visos iespējamos veidos tiek veikta attēlu samazināšana. Taču, ja attēli tiek ievietoti pareizajā formātā uzreiz, attēlu samazināšana un gala attēla kvalitāti atstāj daudz mazāku iespaidu.

Sīkumu nav!

Šī un citu līdzīgu iemeslu dēļ ir svarīgi izvēlēties sadarbību ar fotogrāfu, kurš ir ne tikai savas jomas profesionālis, bet kuram ir arī pietiekami labas zināšanas par mūsdienu tehnoloģijām un dažādajām digitālajām platformām, kur attēli tiek lietoti. Galu galā, nav vērts sagatavot perfektu attēlu, kurš fotogrāfa nezināšanas dēļ zaudēs kvalitāti pēc tam, kad tiks ievietots sociālajos tīklos!

Sekošana līdzi tehnoloģiju attīstībai un izcila rezultāta nodrošināšana, necenšoties piedāvāt lētāko cenu par visām varītēm – tas atšķir patiesi profesionālu produktu fotogrāfu no citiem. Laiks ir nauda, un īsta profesionāļa laiks maksā vairāk, taču pēc tam, kad darbu paveicis patiesi labs fotogrāfs, nenāksies tērēt vēl vairāk laika un naudas, lai labotu kļūdas un nepilnības – darbs būs izcili paveikts uzreiz. Tāpēc svarīgi produktu fotogrāfu izvēlēties rūpīgi, un apskatīt gan tā portfolio, gan iespēju robežās pārbaudīt tā zināšanas. Pēc šī raksta izlasīšanas jūs noteikti to varēsiet daudz labāk!

Lai labāk izprastu produktu fotogrāfiju pasauli, iesakām izlasīt arī rakstu par iemesliem, kuru dēļ uzņēmumam ieteicams produktu fotogrāfijas iegūt tieši ar profesionāla produktu fotogrāfa palīdzību: “Kāpēc uzņēmumam svarīgi izmantot profesionālas produktu fotogrāfijas?”. Tāpat iesakām izlasīt arī rakstu “Kā izvēlēties profesionālu produktu fotogrāfu savam zīmolam?”, kurā stāstām par to, kur meklēt, un kā atrast profesionālu produktu fotogrāfu tieši savam zīmolam, lai izdarītu veiksmīgāko izvēli un nodrošināt panākumus e-komercijā savam uzņēmumam!

Par produktu fotogrāfi Alīnu Karevu

Pieredzējusī produktu fotogrāfe Alīna Kareva nodrošina pilna spektra produktu fotogrāfijas pakalpojumus, tostarp, koncepta izveidi, fotogrāfēšanu un pēcapstrādi. Alīna specializējas produktu un reklāmas fotogrāfiju veidošanā uzņēmumu mājaslapām un sociālajiem tīkliem, interneta veikaliem un katalogiem, kā arī ēdiena fotogrāfēšanā. Alīna vienmēr ir ieinteresēta iesaistīties jaunos, aizraujošos projektos – sazinies ar viņu, ja tavam uzņēmumam nepieciešamas produktu fotogrāfijas e-komercijai un sociālo tīklu platformām!
Produktu, reklāmas un ēdienu fotografēšana Rīgā. Fotogrāfe: Alīna Kareva.
Produktu, reklāmas un ēdienu fotografēšana Rīgā. Fotogrāfe: Alīna Kareva.